• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81515
+
-

واگذاری ۵ کاروانسرای تاریخی سمنان  به بخش خصوصی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از واگذاری 5 کاروانسرای تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال و جذب گردشگر از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

به گزارش تسنیم، «مهدی جمال» در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: از گذشته‌های دور کاروان‌های تجاری فراوانی از استان سمنان به دلیل قرار داشتن این استان در مسیر جاده ابریشم عبور کرده‌اند.

وی این اتفاق را دلیل ایجاد کاروانسراهای متعدد در استان سمنان دانست و گفت: امروز نیز وجود این کاروانسراها بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: در استان سمنان 28 کاروانسرا وجود دارد که در حال حاضر با هدف جذب گردشگران و ایجاد اشتغال پایدار تعداد 5 کاروانسرا به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به این‌که از 5 کاروانسرای واگذارشده به بخش خصوصی 4 کاروانسرا در تملک میراث فرهنگی استان سمنان بوده است گفت: هنوز اقدام چندانی در مورد بقیه کاروانسراهایی که در تملک دیگر سازمان‌ها هستند انجام ‌نشده است.

وی نیز واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را موجب رونق و بهبود کسب‌وکار و اشتغال دانست و اضافه کرد: این اقدام در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار مثمر ثمر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید